خرید و قیمت نمک تصفیه شده سان


ید در چه موادی قرار دارد؟

آب دریا به طور طبیعی سرشار از ید است. بنابراین تمامی موجوداتی که در دریا هستند مانند: میگو، ماهی، جلبک و دیگر موجودات دریایی ماده ید را دارند. اما آیا یک فرد در طول روز به چه اندازه می‌تواند از غذاهای دریایی استفاده کند تا میزان ید مورد نیاز بدنش تامین شود؟!

درست متوجه شده‌اید! چنین چیزی تقریبا امکان ندارد. بنابراین بسیار از کارشناسان و پزشکان بررسی کردند که ید باید در مادۀ غذایی قرار بگیرد که هم ارزان است و هم می‌تواند براحتی و بصورت روزمره در مصرف غذایی همگان قرار دارد.

نمک یددار سان و فواید آن برای بدن

نمک یکی از موادی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود. اما چرا در طول سال های گذشته بسیاری از کارشناسان تاکید بر مصرف نمک یددار داشته‌اند؟!

اول از همه به دلایل خواصی که درباره ید در مطالب بالا ذکر کردیم. دوم اینکه بروز بیماری هایی مانند گواتر، اختلالات عصبی، اختلال در سیستم ایمنی بدن، اختلال در سیستم مغزی و رشد کودکان عقب مانده و بسیاری از مشکلات دیگر، باعث شد بسیاری از پزشکان و کارشناسان تغذیه بررسی کنند و در نهایت به کمبود ید در بدن پی ببرند.

البته این بدین معنی نیست که از امروز مصرف نمک یددار خود را چند برابر کنیم. زیرا بطور طبیعی مصرف زیاد هر ماده غذایی می‌تواند برای بدن مضر باشد و نتیجه معکوس بدهد.

امروزه نمک یددار در هر خانه‌ای براحتی قابل دسترس است، در هنگام پخت غذا و یا مصرف غذای روزانه می‌توانیم با مصرف تنها 5 گرم نمک یددار، این مشکل را در بدن خود حل کنیم.

چرا باید نمک تصفیه شده یددار سان استفاده کنیم؟

ید یکی از عناصر نادر در طبیعت است  که بدن انسان روزانه به میزان کمی به آن نیاز دارد. مهم ترین کارکرد ید در بدن شرکت در ساختمان هورمون های تیروئیدی است که نقش مهمی در رشد و تکامل اندام های حرکتی و سیستم عصبی، عملکرد طبیعی مغز، حفظ دمای بدن، تولید انرژی و سوخت و ساز ایفا می کند.

غذاهای دریایی مانند ماهی و میگوی آب شور سرشار از منابع غذایی ید هستند؛ همچنین مقدار ید موجود در شیر، لبنیات و تخم مرغ با توجه به میزان ید خاکی که حیوان در آن پرورش یافته، متغیر است. از آنجایی که خاک بسیاری از مناطق جهان از جمله ایران میزان ید کافی ندارد و همچنین سرانه مصرف غذاهای دریایی در ایران پایین است، مصرف نمک یددار برای پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید، ضرورت دارد.

 

برای سفارش و خرید نمک یددار بیوتی سالت از طریق صفحه «تماس با ما» با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *