قیمت خرید نمک تصفیه یددار سودمند

نمک تصفیه شده سودمند

نمک یددار سودمند


 

 مزیت نمک تصفیه شده یددار سودمند

نمک تصفیه یددار سودمند خود اساساً کلرید سدیم است، چه نمک دریا باشد و چه نمک کوشر، کلرید سدیم است و تفاوت اصلی بین انواع نمک، بافت آن است که نقش مهمی در «قدرت» نمک برای طعم دادن به غذای شما دارد.نمک یددارخرید و قیمت نمک تصفیه  کلوان با ید غنی می شود. این تفاوت بزرگی است که با سایر انواع نمک دارد و نمک یددار از نظر بافت، شکل و اندازه مانند نمک معمولی است.

مزیت اصلی که هر فردی با استفاده از نمک یددار تصفیه سودمند می تواند داشته باشد این است که می تواند به راحتی از کمبود ید جلوگیری کند بدون اینکه مجبور باشد. چیزهای زیادی در مورد رژیم غذایی خود تغییر دهد و کمبود ید می تواند منجر به گواتر، تاخیر در رشد و انواع دیگر مشکلات مربوط به سلامت عمومی شود.

نمک تصفیه
نمک یددار سودمند

نمک تصفیه یددار چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

روند تصفیه و افزودن ید یعنی همان تولید نمک یددار تصفیه سودمند که مصرف آن توصیه می شود. در صورتی که نمک از سنگ نمک یا دریا گرفته شود و دو فرآیند تصفیه و ید دار شدن به نحو مناسبی برای آن انجام شود، هر دو نوع نمک برای مصرف مطلوب است.

با این حال، نمک یددار نسبت به سایر انواع نمک برتری دارد، اما باید دانست که نمک یددار تصفیه شده بسیار بهتر از دیگر نمکها می باشد . به همین دلیل سرآشپزها آن را ترجیح می دهند زیرا چسبندگی بهتری به پوست، هم برای ماهی و هم برای گوشت دارد و این پایبندی نه تنها فرآیند چاشنی را بسیار آسان تر و ساده تر می کند، بلکه به مسئول غذا اجازه می دهد تا به راحتی مقدار مناسب نمک را در غذا قرار دهد.

نمک تصفیه یددار
نمک تصفیه

میزان توصیه شده نمک یددار در گروه های مختلف

به طور کلی به همه افراد جامعه توصیه می شود که از نمک یددار تصفیه شده سودمند استفاده کنند، افراد مبتلا به بیماری های قلبی_عروقی، کلیوی و یا سایر بیماران، لازم است مقدار مصرف روزانه نمک خود را با متخصص تغذیه تنظیم کنند.و یا بهتر است از نمک معدنی ارگانیک مثل نمک آبی کریستالی یا شکری که سرشار از پتاسیم است و برای افرادی که از بیماری قلبی و فشار خون رنج میبرند بهترین گزینه هست که می تواند باتنظیم فشار خون این عزیزان شود

همچنین مادران باردار علاوه بر مصرف نمک یددار از سه ماه قبل از بارداری و در طول بارداری و شیردهی، دست کم به ۱۵۰ میکرو گرم ید اضافی در روز نیاز دارند که با مصرف مکمل های دارویی که از سوی پزشک معالج تجویز می شود تامین می شود.

نمک دریا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

نمک دریا حاصل تبخیر آب دریا است که در سواحل دریا انباشته می شود و به علت در معرض قرار گرفتن با هوای آزاد و نور خورشید، مقادیر قابل توجهی از ید آن تبخیر می شود. بنابراین دارای ید کافی برای تامین میزان موردنیاز روزانه بدن به این ماده نیست.

همچنین نمک دریا دارای انواع ناخالصی از جمله فلزات سنگین مثل سرب، جیوه و آرسنیک است که خطر سرطان زایی آنها به اثبات رسیده است. از طرف دیگر ورود فضولات شیمیایی کارخانه های صنعتی به داخل آب دریاها و اقیانوس ها، منبع دیگری برای آلودگی نمک دریا محسوب می شود. چنانچه نمک دریا در کارخانه های صنعتی به طور بهداشتی تحت تصفیه قرار گرفته و فلزات سنگین و مواد معدنی اضافی آن حذف شود، بی ضرر است. اما این اقدام به تنهایی کافی نبوده و برای جبران کمبود ید لازم است که در نهایت املاح ید نیز به نمک اضافه شود.

کمبود ید در بدن باعث چه می شود؟

نمک تصفیه یددار سودمند که سرشار از ید است و ید یک ماده مغذی ضروری است و بدن انسان برای تولید دو هورمون تیروئیدی که برای اهداف مختلف به آن نیاز دارد به نمک ید دار دریایی نیاز دارد و قبل از تولد و در دوران نوزادی، این هورمونهای تیروئید برای رشد سیستم عصبی و مغز ضروری هستند.

در مراحل بعدی زندگی، بزرگسالان برای کنترل متابولیسم و تنظیم سایر هورمونهای بدن به این هورمونهای تیروئیدی نیاز دارند. بدون ید کافی قبل از تولد، در نوزادی و در دوران کودکی، کودکان ممکن است به کوتولگی و عقب ماندگی ذهنی مبتلا شوند و در بزرگسالی سطوح ناکافی ید می تواند منجر به ضعف مهارتهای فکری و انحطاط ذهنی، همراه با سرطان تیروئید، ناباروری، متابولیسم کند و سایر مشکلات شود.

نمک تصفیه یددار
نمک تصفیه یددار سودمند

محتوای ید نمک یددار در دوران بارداری به حفظ عملکرد طبیعی تیروئید کمک می کند و تیروئید به تنظیم هورمونهایی که دمای بدن، ضربان قلب، متابولیسم و سایر عملکردهای اصلی را کنترل می کنند. کمک می کند و دریافت ید کافی از نمک یددار باعث می شود که کودک تیروئید طبیعی و سالم داشته باشد و نمک یددار از رشد کم تیروئید در جنین جلوگیری می کند.

همچنین از ناشنوایی، تاخیر در رشد، ضریب هوشی پایین، نقایص مادرزادی، کرتینیسم و غیره که به دلیل کمبود ید به وجود می آیند، جلوگیری می کند و مصرف نمک یددار ید کافی را برای مادر باردار فراهم می کند و از مرده زایی، سقط جنین، زایمان زودرس و ناهنجاریهای مادرزادی در نوزادان آنها جلوگیری می کند.

سخن آخر برای عزیزان

برای تندرستی و سلامتی بدن خود می بایست از نمک یددار استفاده نمایید و همچنین می توانید از نمک های طبیعی ارگانیک مثل نمک آبی، نمک صورتی، نمک نارنجی و دل نمک که بهترین گزینه برای مصرف روزانه و درمان کننده بسیاری از بیماری هستند استفاده کنید که شما عزیزان می توانید آنها را از طریق این سایت فراهم کنید، فقط کافیست از طریق شماره درون سایت با ما تماس حاصل نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *