فواید و کاربرد نمک صورتی خوراکی


 

نمک هیمالیا یا نمک صورتی هیمالیا

نمک هیمالیا به نمک صورتی هیمالیا نیز شهرت دارد.

این نمک در واقع سنگ نمک (هالیت) است که از منطقه پنجاب پاکستان و سمنان، ایران استخراج می‌شود و نمکی است که در دامنه سلسله جبال هیمالیا یافت می‌شود.

مواد تشکیل دهنده این نمک آن را به رنگ صورتی در آورده است.

از این‌نمک به عنوان یک افزودنی غذایی مفید برای جایگزینی نمک خوراکی تصفیه شده، لامپ های تزئینی، درمان های با آبگرم و تولید محصولات زیبایی و پوست استفاده می‌شود.

نمک صورتی، مشهور به نمک هیمالیا در ایران با کیفیت بهتری نسبت به هیمالیا پیدا شده و نمک صورتی خالص در حال استخراج از معادن بست پوش ایران هست. همچنین جالب است بدانید که در ایران نمک های صورتی و نمک آبی نیز وجود دارد که هر کدام خواص مربوطه به خود را دارند.

فواید و کاربرد خوراکی نمک صورتی؟

1.مناسب برای افرادی که دچار تیروئید کم کار هستند.
2. برخلاف نمک معمولی ، نمک صورتی بدن شما را کم آب نمی کند. در واقع به هیدراتاسیون کمک می کند زیرا به حفظ تعادل مایعات و فشار خون در بدن شما کمک می کند.
3.برخلاف نمک معمولی نمک صورتی داری درجه شوری بیشتری می باشد. و این امر می توانید در مصرف کمتر نمک موثر ،در نهایت برای بدن مفید باشد.
4. نمک صورتی به تقویت استخوان ها بدن کمک می کند زیرا حاوی چندین ماده معدنی و مورد نیاز بدن ،مانند کلسیم و منیزیم است که برای تشکیل و استحکام استخوان مهم است.
5. نمک صورتی حاوی 84 ماده معدنی است که برای بدن انسان مهم است. در نگهداری استخوان ها ، ماهیچه ها و سیستم گردش خون نقش چشمگیری دارد.استفاده از نمک صورتی در آشپزی به عنوان جایگزین نمک معمولی ،یک راه حل ساده برای مراقبت های بهداشتی است.
6.با مصرف نمک صورتی بدن مواد مغذی و معدنی لازم را جذب میکند و در نتیجه به هضم غذا کمک میکند.

7. تسریع هضم غذا. نمک صورتی به عنوان یک داروی خانگی عالی برای مشکلات گوارشی مانند یبوست ، سوزش معده ، نفخ شکم ، انواع درد معده سودمند است. نمک صورتی سرشار از مواد معدنی است که هضم را بهبود وتسریع می بخشد.همچنین حرکات روده را تقویت می کند و به تمیز کردن مواد سمی از روده ها کمک می کند. در کاهش اشتها خیلی موثر است. نتیجه مطالعه نشان می دهد که نمک صورتی انسولین را در بدن تحریک میکند که از ولع مصرف قند جلوگیری می کند و این عامل می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

فواید غیر خوراکی نمک صورتی

1. استفاده از نمک صورتی در حمام نمک باعث ایجاد آرامش ، تسکین درد ماهیچه ها و جوانسازی پوست می شود.اگر نمک صورتی را به عنوان اسکراب، ارامی روی پوست بمالید.یک لایه بردار خوب و طبیعی محسوب می شود.

2. نمک صورتی اغلب در لامپ های نمکی برای کمک به تصفیه هوا و پاکسازی انرژی منفی استفاده می شود.در این روش قالب های نمک را به شکل اباژور تراش میدهند.
3. نمک صورتی همچنین در ساخت انواع آباژورها و گوی های زیبا مورد استفاده قرار میگیرد.و زیبای زیادی به محیط اطراف میدهد.
4. دانه های خشن نمک صورتی آن را به ماده ای متداول در درمان آبگرم مانند اسکراب صورت و بدن تبدیل می کند.

خواص نمک صورتی به صورت کلی

رفع انواع مشکلات معده و مشکلات گوارشی

درمان تیروئید کم کار

درمان سردردها و حساسیت های فصلی

درمان کم خونی

کاهش ورم دست و پا و صورت 

جلوگیری از عطسه های آلرژیکی

برطرف کننده خستگی و بی حالی بدن 

تقویت سیستم ایمنی بدن

از بین بردن و کاهش بلغم و سودا

برطرف کننده و درمان گرفتگی عضلات بدن

نحوه ی مصرف نمک صورتی دانه ریز :

نمک صورتی دانه ریز مخصوص نمک ساب است.البته میتونید بعد از تهیه نمک دانه ریز آنرا در آسیاب قرار داده و به پودر نمک صورتی تبدیل و خرد کنید.

افرادی هم که سالم و بدون مشکل هستن هیچ محدودیتی برای مصرف این نوع نمک (نمک صورتی )ندارند
در غذاهای روزمره مثل نمک معمولی از نمک صورتی میتونید استفاده کنید.

تبصره:

افرادی که مشکل فشار خون و تیروئید کم کار دارن حتماً باید از نمک آبی و صورتی با هم استفاده کنند نسبت به صورتی ۴ آبی ۱ مثلا اگر صورتی چهار کیلو خریدتون هست نمک آبی یک کیلو باشه

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *