فواید سنگ نمک ماساژ


نمک‌ های معدنی به ‌طور کلی از فواید بی‌ شماری برخوردار هستند. در واقع هنگامی که این مواد معدنی از طریق پوست و ماساژ، جذب بدن می ‌شوند، نمک به تعادل PH بدن کمک کرده و موجب بهبود متابولیسم، بهبود گردش خون و آرامش سیستم عصبی نیز می ‌شود. از دیگر نتایج استفاده از ماساژ سنگ نمک، کمک به کاهش علائم پیری است.

در حالت کلی تحقیقات گسترده چندانی در ارتباط با اهمیت و مزیت نمک در سلامتی صورت نگرفته اما تحقیقات در اندکی در اواخر دهه ۱۹۹۰ نیز تأثیرگذار بودن ماساژ نمک و یا هر حالت دیگری از نمک را در سلامتی نشان داده است.

جالب توجه است که ماساژ سنگ نمک بخشی از مجموعه جدیدی از روش‌ های درمانی در گلنوود اسپرینگز، کلرادو است. ماساژ نمک در کشورهای دیگر، با نم‌ های منطقه پنجاب پاکستان، نزدیک پایه کوه‌ های هیمالیا صورت می ‌گیرد. در ایران نیز با توجه به منابع عظیم مواد معدنی و نمک، از نمک ‌های بسیار خاص در محصولات نمک استفاده می ‌شود.

سنگ نمک هیمالیا به ‌طور مشخص صورتی است و ۸۴ ماده معدنی و عناصر طبیعی دارد. مدت‌ ها است که در سنت ‌های شرقی برای سلامتی و شفابخشی از این نمک استفاده می ‌شود، در حالی ‌که غرب اخیراً از این نوع سنگ نمک برای تقویت سلامتی استفاده‌ می ‌کنند.

خواص سنگ نمک ماساژ

اگر به مراکز نمک درمانی مراجعه کرده باشید دیده‌ اید که از سنگ ‌های نمکی برای ماساژ استفاده می‌ شود. سنگ‌ های نمک از لوازمی است که بیشترین تاثیر را در حین ماساژ دارد اگر بخواهیم از خواص سنگ نمک ماساژ بگوییم قطعا ساعت‌ ها طول می ‌کشد زیرا دارای خواص بی نظیر و زیادی است، یکی از مهم ترین خواص سنگ نمک ماساژ تسکین ‌دهندگی درد است که هر کسی می ‌خواهد بلافاصله پس از ایجاد درد آن را ریشه ‌کن کند از ماساژ سنگ نمک استفاده می ‌کند. از دیگر خواص سنگ نمک کاهنده فشار خون بودن آن است که در مدت کوتاه موقع ماساژ که روی بدن قرار خواهد گرفت با کاهش دادن فشار خون آرامش و موجب برقراری راحتی زیادی می ‌شود زیرا که فرد دوست دارد چند ساعتی بخوابد.

فواید سنگ نمک ماساژ

طبق تحقیقات انجام شده یکی از فواید سنگ نمک آرامش بخش ‌بودن و خواب راحت آن است که سبب می ‌شود بعد از ماساژ به راحتی بخواهید یعنی خوابی عمیق و لذت بخش تجربه کنید. از دیگر فواید سنگ نمک ماساژ می‌ توان به ایجاد شفافیت و زیبایی برای پوست اشاره کرد که پوست را جلا می‌ دهد و سلول‌ های مرده آن را جدا می‌ کند و در نهایت سبب درخشندگی آن نیز می ‌شود. سنگ نمک سبب کاهش خستگی و کوفتگی عضلات می ‌شود از این رو توصیه می‌ شود در دوره‌ های زمانی معین برای ماساژ به مراکز درمانی مراجعه فرمایید. البته مزایای دیگری از سنگ نمک وجود دارد که در موارد پایین آنها را ذکر نموده‌ایم لطفا این موارد را به طور کامل مطالعه نمایید:

  • درمان دیسک کمر به وسیله سنگ نمک
  • درمان سیاتیک به وسیله سنگ نمک
  • تاثیر سنگ نمک در کاهش دیابت خون
  • سنگ نمک ماساژ برای از بین بردن پف پلک و پف زیر چشم
  • استفاده از سنگ نمک ماساژ برای التهابات پوستی و خشکی آن
  • استفاده از سنگ نمک برای کاهش تهوع
  • استفاده از سنگ نمک برای لاغری
  • استفاده از سنگ نمک برای درمان پسوریازیس
  • برای کاهش درد نیش زبور و دیگر حشرات
  • و مزایایی از این قبیل…

همه مزایا و فوایدی که در موارد بالا به آنها اشاره شده ‌است با ماساژ مکرر و همچنین دوره ‌های زمانی معین تاثیر خود را نشان می ‌دهند پس اگر می ‌خواهید از تمام مزایا و فواید سنگ نمک ماساژ بهره ‌مند شوید باید بلافاصله بعد از احساس درد و هر کدام از موارد نیاز به ماساژ سنگ نمک خیلی زود به دنبال چاره باشید و به مرکز نمک درمانی در نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنید و به راحتی چنین دردهایی را درمان کنید.

چگونه می ‌توان از سنگ نمک داغ برای ماساژ استفاده کرد؟

استفاده از سنگ نمک برای ماساژ سنگ‌ داغ هیچ چیز عجیبی نیست. درمانگران سنگ ‌ها را گرم کرده و از سنگ ‌های داغ یا گرم ملایم به ‌عنوان کشیده دست استفاده می کنند.

در طول ماساژ درمانی، تعدادی سنگ یا توپ ماساژ نمک هیمالیا در نقاط محرک خاصی از بدن شما قرار خواهند گرفت. این سنگ ‌ها نقاط را مستعد و شل کرده و باعث می‌ شوند انرژی به ‌آرامی جریان یابد. برخی از این نقاط شامل مفاصل، نخاع و کف دست شما می ‌شوند.

برخی از گلوله‌ های نمکی یا سنگ‌ های نمکی استفاده‌ شده اندکی حالت نوک تیز دارند که به شما در ایجاد فشار در مناطق سختی کمک می ‌کند. ماساژ نمک نه ‌تنها عضلات دردناک و تحت ‌فشار را شل می ‌کند بلکه به تعادل میدان الکترومغناطیسی بدن نیز کمک خواهد کرد. این سنگ به دلیل فرکانس تشدید طبیعی توانایی تنظیم مسیرهای انرژی بدن و متعادل ‌سازی سیستم عصبی را نیز برعهده دارد.

انواع ماساژ با نمک

ماساژ کامل بدن: این نوع ماساژ به کمک نمک‌ ریز صورت می ‌پذیرد و به کمک گرم‌ شدن نرم از طریق مالش آن بر بدن، یون ‌های نمک را در بدن و پوست آزاد می‌ کند و موجب آرام شدن سیستم عصبی می ‌شود.

ماساژ بخشی از بدن: در این نوع ماساژ سنگ‌ های نمک بر روی پشت شخص قرار می‌ گیرند. این نوع سنگ‌ ها از پیش گرم شده‌ اند و از طریق این گرما نه ‌تنها خون در بدن بیشتر جریان پیدا کرده، بلکه خود نمک هم خواص خود را نشان می ‌دهد.

اگر قصد ضد عفونی نمک خود را دارید پیش از هر چیزی باید بدانید که نمک خاصیت ضد میکروبی دارد و نیازی به ضد عفونی کردن ندارد. اما از آنجایی‌ که نمی ‌توانیم این را تضمین کنیم، توصیه می ‌کنیم پیشتر سنگ ‌ها را با Benefect تمیز کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *