نمک بسته بندی تصفیه شده یددار یگانه


نمک بسته بندی تصفیه شده

وجود نمک در زندگی نقش اساسی دارد ممکن است ما فقط یک گونه از نمک را دیده باشیم پس نمک های دیگری که در بازار میبینیم چگونه نمکی هستند؟ بسیاری از انسانها این  که انواع مختلفی از نمک وجود دارد را درک نمیکنند و برایشان مشکل است ما میخواهیم در این مطلب در مورد نمک های تصفیه شده و خالص (تصفیه نشده ) صحبت کنیم.

نمک تصفیه شده نمکی است که از راه حل کردن نمک طبیعی استخراج شده و تبخیر آن در دمای بسیار بالا درست می شود.

این چرخه نمک هایی  با درجه خلصت بسیار بالایی را به ما می دهد نمک به دست آمده ممکن است در اندازه های مختلف  خرد شده، فشرده شده و کالیبره شده باشد تا نیاز های تولید کنندگان به ویژه شور کردن مکانیزه را بر طرف کند.

در مقابل نمکی که به شکل طبیعی و ارگانیک باشد نمک خالص نام دارد یعنی انسان هیچ نقشی در تغییر دادن آن نداشته باشد و به صورت کاملا طبیعی از طبیعت استخراج شده باشد که این نمک حاوی مقادیر بسیار فراوانی از مواد معدنی و عناصر مفیدی است که برای بدن ما لازم و ضروری است.

نمک تصفیه شده یددار یگانه

نمک تصفیه شده یگانه از معادن مختلف نمک که معمولا به صورت آب نمک هست بطور مکانیکی برداشته می شود این ترکیب محلول بسیار غلیظ آب نمک هست که قبل از اینکه تبخیر مکانیکی محلول آب نمک شروع شود آن را مواد شیمیایی برای ار بین بردن مواد معدنی درمان می کنند که به طور شگفت انگیزی ناخالصی در نمک نامیده می شود مواد شیمیایی که به محلول آب نمک زده می شود که آن را خالص کند می تواند شامل کلر باشد بعد از این مرحله آب تحت فشار نسبتا زیاد و حرارات بالا شروع به تبخیر می شود تا ساختار مولکولی نمک تغییر پیدا کند و در مرحله آخر نمک را در خشک کن بستر سیال قرار می گیرد تا رطوبت در آن کاملا حذف شود و مواد ضد حفره و عوامل تهویه  اضافه می شود تا ماندگاری و طول عمر نمک برای همیشه تامین شود.

ید نیز در مقادیر بسیار کم برای جلوگیری ازگواتر (تورم تیروئید) اضافه می شود اما ناگفته نماند این مقدار کم نمی تواند نیاز بدن به ید را تامین کند.

قیمت نمک تصفیه شده یددار

شرکت های فروش نمک براین باورند که نمک هایی که از لحاظ رنگ و ظاهر سفید و تمیز هستند بهتر و با قیمت مناسب به فروش می رسند نمک تصفیه شده نیز معمولا سفید تر از سایر نمک ها به نظر می رسد

حتی اگر نمک از یک منطقه آلوده هم برداشته شود فرایند تصفیه، همه مواد سمی و آلوده آن را از بین میبرد.

نمک تصفیه شده یگانه یک محصول بدون حیات است چرا که همه ی نمک معدنی که مورد نیاز بدن هست از آن حذف می شود و عمر مفید بسیار طولانی دارد و میتواند سال ها روی قفسه فروشگاه ها بنشیند و خراب نشود برای همین برای تولید کنندگان مواد غذایی مفید و به صرفه است.

اما نمک تصفیه نشده در ماشین آلات تصفیه ریخته نمیشود و مواد معدنی و سایر عناصر مفیدی که به طور طبیعی در آن وجود دارد از بین نمی رود نمک تصفیه نشده در معرض مواد شیمیایی قرار نمیگیرد و دارای همه مواد معدنی مفید و عناصر موجود در نمک  به شکل اصلی هست

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *