قیمت خرید دل نمک مرغوب ایران

دل نمک

دل نمک چیست و دل نمک معدنی را بیشتر بشناسیم؟

دل نمک یا سنگ نمک سفید که با نام های هالیت و کلرید سدیم طبیعی هم شناخته می شود . در واقع نوعی نمک  سفید رنگ و شفاف است که از تبخیر آب دریا یا دریاچه ها به وجود آمده. عمدتا بی رنگ یا سفید است اما بسته به ناخالصی های موجود در آن ممکن است به رنگ های آبی روشن، آبی تیره، بنفش، صورتی، قرمز، نارنجی،زرد یا خاکستری هم دیده شده و حاوی مقادیر بالای مواد معدنی مانند منگنز، مس، آهن و روی است که در طب سنتی آیورودا از آن برای درمان سرماخوردگی و سرفه، بهبود هضم غذا و تقویت بینایی استفاده می شود.

 

دل نمک

بهترین نوع نمک برای مصرف روزانه در مواد خوراکی، دل نمک خوراکی یا نمک مربوط به گنبدهای نمکی ست. اگرچه امروزه، دل نمک کمتر از دیرباز در بازار یافت می شود و تنها امکان خرید نمک های یددار و تصفیه شده در بازار وجود دارد. اما در گذشته، دل نمک مصرف بسیاری داشته و خواص درمانی آن، نه تنها شامل روح و روان فرد میشد، بلکه مصرف خوراکی آن سبب میشد تا بسیاری از بیماری ها از بدن فرد دور شود. دل نمک از دل معادن سنگ نمک استخراج می شود که سرشار از کلسیم, پتاسیم, ید طبیعی و… است. این نمک خالص ترین نوع نمک معدنی است. دل نمک ظاهری شبیه به نمک معمولی دارد اما برخلاف نمک معمولی باعث افزایش فشار خون نشده و حاوی موادیست که برای بدن مفید است.

خواص دل نمک یا همان سنگ نمک  خوراکی معدنی :

 

دل نمک

۱– تقویت هضم غذا

یک درمان خانگی عالی برای مشکلات گوارشی مانند یبوست ، سوزش معده ، نفخ ، معده درد و غیره است. سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است ، که هضم را بهبود می بخشد ، حرکات روده را تقویت می کند و به تمیز کردن محصولات سمی از روده کمک می کند. همچنین به بهبود کاهش اشتها کمک می کند.

 ۲– افزایش و تقویت متابولیسم

متابولیسم بدن شما را تحریک می کند تا عملکرد بدن را بهبود بخشد.

3- تقویت سیستم ایمنی بدن

سرشار از ویتامین K است که به تقویت استخوان ها و همچنین تقویت ایمنی بدن کمک می کند. همچنین متابولیسم استخوان بدن را افزایش می دهد ، که از چندین بیماری و ناخوشی جلوگیری می کند.

4- رفع گرفتگی عضلات بدن

عدم تعادل نمک و الکترولیت های بدن باعث گرفتگی عضلات می شود. الکترولیت ها مواد معدنی اساسی هستند که بدن برای عملکرد مناسب عصب و ماهیچه ها به آن ها نیاز دارد. از آنجایی که سنگ نمک دارای الکترولیت های مختلفی است، ممکن است به تسکین گرفتگی و درد عضلات کمک کند.

 

5- درمان گلو درد

غرغره کردن با آب سنگ نمک یک درمان خانگی معمول برای گلودرد است. تحقیقات نشان می دهد که این روش برای درمان گلودرد و سایر بیماری های دهان مفید می باشد. همچنین در از بین بردن باکتریها و عفونت های داخل دهان بسیار کارامد می باشد.

 

 طریقه مصرف دل نمک:

به دو صورت خوراکی و مضعی می باشد.در شیوه خوراکی برای جایگزینی مصرف نمک عادی و روزانه و در شیوه ی مضعی برای تهیه ی انواع ماسم و اسکراب مورد استفاده قرار میگیرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *